joga centar mirjana logo

Saveti i pravila ponašanja na času joge

Vreme koje posvećujemo dolaskom na čas joge je vreme koje smo opredelili samo za sebe. Radi što prijatnijeg boravka u našem prostoru i postizanja mira svih prisutnih u sali, potrebno je da se pridržavamo određenih smernica, kako bi svako od nas izvukao maksimum na času na kom je prisutan.

  • Nemojte jesti najmanje dva časa pre časa joge
  • Vreme za jogu je vreme koje posvećujete sebi, zato nemojte kasniti na čas kao ni ranije napuštati čas joge. Čas počinje i završava se u tačno određeno vreme
  • Isključite mobilni telefon
  • Spoljna obuća, se ostavlja u svlačionici a sve stvari (torba, nakit, novčanik, tel, spoljna odeća se ostavlja u ormariću koji se nalazi u svlačionici)
  • U prostor ulazimo samo sa peškirom, i svojom prostirkom ukoliko je ponesete, bez torbe, flašice sa vodom i dodatnih stvari
  • Skinite nakit, obavezno sat sa sebe, ne upotrebljavajte jake parfeme i dezodoranse
  • U prostor za vežbanje ulazite tiho, ne ometajući ostale članove svojim kretanjem. Svoju prostirku postavite na slobodno mesto i dajte sebi vremena od nekoliko minuta kako bi stabilizovali disanje, prilagodili se temperaturi i ostalim uslovima u sali, napravili otklon od dodatnog toka misli i koncentrisali se za početak časa. Potrebno je doći 15 minuta ranije i zauzeti mesto u sali
  • Možete koristiti zajedničke prostirke, ali je preporuka da ukoliko imate svoju prostirku, koristite nju, iz higijenskih razloga. Ne koristite tuđe privatne prostirke. Na kraju časa prostirke pre odlaganja prebrisati krpom i predviđenim higijenskim sredstvom koje je u sali
  • Ukoliko ste bolesni ili osećate da Vam je zdravstveno stanje narušeno ili nije uobičajeno, obavezno nam pre časa skrenite pažnju
  • Vežbamo u ugodnoj, elastičnoj komotnoj odeći, trenerici (helankama), šorcu, bosi
  • U toku časa nije preporučljivo piti vodu ali nakon časa se savetuje povećan unos tečnosti
  • Instrukcije instruktora pažljivo pratite
  • Veoma je važno da sve vežbe izvodite u granicama prijatnosti
  • Vežbe se izvode zatvorenih očiju
  • Veoma je važno da budete fokusirani na svoj dah, i da pratite stanje svog tela i uma. Na času joge nema upoređivanja sa drugima, pratimo isključivo sebe, svoje granice, ograničenja, mogućnosti, dakle posvećeni ste isključivo sebi tih 90 minuta
  • Na kraju časa pokušajte ostati u stanju probuđenog mira. Ukoliko imate potrebu, ostanite još neko vreme u meditaciji nakon časa. Kada napuštate salu za vežbanje, učinite to u tišini, i dalje prateći razmenu koja se odvija u nama i među nama. Napredni vežbači su navikli da salu napuštaju uz topao zagrljaj i uz tišinu
  • Molimo Vas da poštujete rok za izmirivanje mesečnih članarina. Mesečne članarine se izmiruju za tekući mesec svakog prvog u mesecu u toku prva dva časa

Joga nije samo vežbanje. Joga predstavlja stanje našeg bića. Ona je put otrkivanja naše prave prirode. Ponašajte se iskreno. Otvorite um, dozvolite sebi da se opustite i sjajno zabavite.

Želimo Vam prijatno vežbanje sa nama!